خشونت در بازی های رایانه ای(بازیهای رایانهای؛ از خشونت تا اعتیاد)2
نوجوانان عموماً پسوورد عبور به مراحل بالاتر را از دوستان خود میگیرند و یا حتی آنها را معامله میکنند. عبور از موانع و رسیدن به مراحل بالاتر، بازیکننده را هیجان زده میکند و شکست در آن ،او را مضطرب میسازد.یکی از محققان آمریکایی به نام «پل اینیچ» در سال 1999 در تحقیقی نتیجه گرفت که اندازه ضربان قلب و ترشح هورمونها در حین بازیهای رایانهای افزایش مییابند و کسانی که به بازی نگاه میکنند و حتی در آن شرکت هم نمیکنند، فشارهای عصبی زیادی را متحمل میشوند.
بازیهای رایانهای همچون ورزشهای پر استرس بر جسم افراد هم موثرند. و بر متابولیسم افراد تغییراتی ایجاد میکند.
تولد و تکامل بازیهای رایانهای، حتی به زمان پیش از تولد رایانه باز میگردد. در سال 19499 مهندسی جوان به نام «رالف بائر» مسئول تهیه یک سری برنامههای تلویزیونی شد و برای این که کاری خلاق و نوین انجام داده باشد، بازیهایی را در این برنامهها گنجاند، اگر چه برای تکمیل ایدههای او 18سال دیگر زمان لازم بود.»
- ۹۵/۱۰/۲۹